Frankie Villager
Van een freelancer naar een communicatiepartner, dat vroeg om een nieuwe naam. Copyne ging aan de slag met het merkconcept en kwam met een knaller van een naam.
Dienst
Naamontwikkeling - Merkconcept - Baseline - Webcopy
Klant
Frankie Villager
Jaar
2022
Frankie Villager, dat is ‘m!!!”
Ik voelde het en vooral owner Shannen Smets was helemaal verkocht. Ze kon eindelijk met haar naam en merkboodschap onder woorden brengen wat ze in de wereld wou zetten: a friendly neighbourhood communication partner.
Met ‘it takes a village to raise a brand’ benadrukt Frankie Villager hoe belangrijk het is om een communicatiepartner te hebben. Een village vol sterke freelancers.
Het was een droom om voor zo'n klant een merknaam, merkconcept en baseline te bedenken en vervolgens ook webcopy te schrijven. Keer op keer trekken we het verhaal door.
Krachtig merkconcept, merknaam & baseline
Fauve wou haar missie en visie vertalen naar een krachtige verhaal. Communicatie dat haar doelgroep begrijpt en volledig bij haar past. Door te werken met een merkconcept geven we een makkelijke vertaling aan die missie en visie. Zie het als een Google Translate: de visie vertaalt op mensenmaat.
What she says...
“Het kind heeft een naam."
"Charline werkte na de workshop, waarin ze op zoek gaat naar je waarden, missie en visie, mijn merkconcept uit. Er waren meerdere die me aanspraken, maar we kozen voor 'The Village', de dorpskern als veilige omgeving. Dit verhaal vertelt exact mijn missie en visie."
"Hieruit volgden enkele voorstellen van merknamen. Eentje bleef hangen ... Frankie Villager."
"Het is een neutrale persona, toegankelijk, bekt lekker en ook om de volgende strategische redenen interessant: nog beschikbaar als URL en op sociale media en kan uiteindelijk groeien tot ‘Frankie’."
​
Shannen Smets - Boss Frankie Villager